A téma értékelése:
  • 0 szavazat - átlag 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
cégalapítás
#1
Köszi Klári! Várok.
Még egy kérdés: mozgó éttermi vendéglátást folytat a cég gondolom a NÉBIH is "beugrik" a képbe. Ott kell regisztrálni, vagy majd csak bevallani?? Új cégem ilyen nem volt aminek kapcsolata lehet a NÉBIH-el a működőknél meg már nem emlékszem mit kellett csinálni amikor ez az új őrület megjelent.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#2
Várjál Mónika!
Amikor csinálod a cégkaput a cégjegyzékben szereplő adatokat veszi elő a rendszer. Félő, hogy bejegyzés előtt hibaágra küldi a dolgot
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#3
Amennyiben a cég még mindig "bejegyzés" alatt, megcsináljam a cégkapu regisztrációt, vagy várjam meg, hogy bejegyezzék?
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#4
Igen, felhívtam tegnap a NAV 1819-es számát ott van egy menüpont "újcégek mentorálása" a hölgy nagyon kedves volt, mindent alaposan a számba rágott, és valóban be kellett jelenteni őket. Tehát ha valaki nem csak tag, hanem ügyvezető, vezető tisztségviselő jelenteni kell 1041-esen és 08-ason is tényleges jövedelemmel vagy 0-val.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#5
Gyanud megalapozott Mónika Smile !
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#6
Nos, a céginfóból lekértem az adatokat: A két tag is ügyvezető /ők nem fognak dolgozni a cégben, jövedelmet sem vesznek ki, másik cégben biztosítottak/ a fiuk is ügyvezető /munkaviszonyban, máshol nincs biztosítási jogviszonya/ ő fog ténylegesen dolgozni és fizetést is kap minden hónapban. Mind a  háromnál a jogviszony kezdete 02.06. Nekem gyanús hogy így mind a 3-at be kell jelentenem visszamenőlegesen a 1041-esen 02.06-tól, és a két tagra küldenem kell a 0-s 08-ast is.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#7
Hello!
A munkaszerződésben lévő kezdő napra kell bejelenteni ő nem társas vállalkozó lesz,ha a tulajok nem dolgoznak a kft-ben nincs mint bejelenteni nincs jogviszony.
Válasz idézéssel
#8
Szia Mónika,

Az iparűzési adó alá  székhelynél az új céget már nem kell bejelenteni, megpróbálom a linket ide hozni. A Kereskedelmi és Iparkamara jutott még eszembe, és a Cégkapu regisztráció. A csak tulajdonos szülőket, ha nem közreműködnek személyesen, akkor nem jelenteném be, a fiukat 02.06-tól, de ezt a NAV törzsadatból szoktam puskázni, hogy oda mit írnak a kezdetnek. Úgy emlékszem az a TSZ napja szokott lenni.
https://ssl.budapest.hu/web_hair/

Üdv, Hanna
Válasz idézéssel
#9
Sziasztok!
Új Kft alakult, szedem összeg a gondolataimat mit is kell beadni.
Társasági szerződés dátuma: 02 06
Adószám kiadása: 02 09
Még bejegyzés alatt van.
Küldöm: 18T201T, 181041 /itt a kérdés, az ügyvezető a fiuk munkaviszonyban látná el a teendőket csak ő dolgozna a cégben, milyen dátumtól jelentem 02.06, vagy 02 09?? a tulajdonosokat is jelentsem be, ők nem működnek személyesen, máshol biztosítottak?? Már csak azért is kérdés mert ha a másik két tulajdonost is bejelentem akkor kell küldeni rájuk a 08-ast 0-san.???
Aztán még iparűzésire is be kell jelentkezni, meg a KSH-hoz, és még.....??
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#10
Szia Klári! Közben megoldódott a dolog, ugyan szombaton szétnéztem az ügyfélkapuján, akkor még nem volt alárendelve a cég, viszont ma jött az értesítés, a jogosultságról. Ebből azt olvasom ki hogy teljeskörű jogosultsága van mindenben, és semmi teendője nincs a továbbiakban. Tehát tudom a bejelentéseket a mai naptól elektronikusan megtenni.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#11
Szia Móni!
Ha az ügyvezetőnek van ügyfélkapuja akkor automatikusan intézkedni tud elektronikusan a cég ügyeiben, mert hozzárendelik a céget.
Javaslom először lépj be az ügyfélkapuján, nézz körül az EBEV-ben hátha már látod a céget alatta.
függetlenül a konkrét esettől:
Az első meghatalmazást, papír alapú EGYKE-vel kell rendezni. Természetben akarjál látni a meghatalmazást.
Később már mehet elektronikusan.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#12
Sziasztok! Tegnap bejegyezték ezt az egyszemélyes kft-t amiről lentebb írtam. Az első feladat az EGYKE nyomtatvány beküldése, hogy az ügyvezető ügyfélkapuján keresztül tudjak elektronikusan intézni. Na most töltöttem ki először ilyen nyomit, nem tűnik túl bonyolultnak, de mégis:

1. Csak papír alapon lehet elsőként elküldeni, vagy ezt is lehet már elektronikusan is ?/a feljövő kisablak azt írja első alkalommal csak papíron, de kicsit kételkedem/
2. A főlapon az A rovatba beírom a nevet, adóazonosítót, elérhetőséget és az 1. vezető tisztségviselő kód, a B rovatba beírom a cég nevét adószámát mint képviselt adózó, dátum, aláírás, valamint a 01-A lap D/1 blokkba teszek x, és ennyi, vagy kell még valamit kitölteni?

Tudna valaki segíteni, aki már, vagy mostanában jelentett be új cégre ügyvezetőt.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#13
Köszönöm a segítségeteket.
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#14
Mónika, kell a statisztikai hivatal is, de hirtelen meg nem mondom hogyan.
Ne felejtsd el a számlázó programjukat is bejelenteni.
Az ügyvezetőt papír alapon jelentsd azonnal az alapítást követően a T1041-en.
Üdvözlettel! A l b a
Válasz idézéssel
#15
Köszönöm, valamint még a16T101T nyomit is használnom kell, úgy mint régen, valamint ipa bejelentkezés, kamarai bejelentkezés, és mi újság a statisztikai hivatallal, oda már nem kell jelentkezni?
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#16
Mónika Írta:Sziasztok! Már jó pár éve nem volt új alapítású cégem, most viszont lett egy, a legfontosabb kérdésem, melyik nyomtatványon kell az ügyvezetőt jelentenem, hogy az ügyfélkapus hozzáférés megtörténjen, utoljára én a T180-as adatlapot tudtam, de azóta ez biztosan változott. Melyiken jelentem?

Szia !

EGYKE nevű nyomtatvány van erre jelenleg.

üdv: Móni
Válasz idézéssel
#17
Sziasztok! Már jó pár éve nem volt új alapítású cégem, most viszont lett egy, a legfontosabb kérdésem, melyik nyomtatványon kell az ügyvezetőt jelentenem, hogy az ügyfélkapus hozzáférés megtörténjen, utoljára én a T180-as adatlapot tudtam, de azóta ez biztosan változott. Melyiken jelentem?
Üdv: Mónika!
Válasz idézéssel
#18
Szia Tíbor!
A bevallások nagy részén tudod jelölni, hogy előtársasági időszakot is magába foglalja!
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#19
A társasági szerződés kelte 09.25, adószám érvényes 09.29-től . Bejegyzés 10.05-én. 09.30-án számlát bocsájtott ki szolgáltatás bevételről.
Ez akkor előtársasági időszak? Akkor 09.25-10.04-ig tartó időszakra beszámolót kell leadni és áfa bevallás is ugyanez az időszak? Év végén az előző év lesz ?
Válasz idézéssel
#20
Három hete nem kapott adószámot egy most alakuló BT. Az ügyvéd szerint NAV nem ad ki, de nem tudja az okát. Állítólag nem egyedi eset. Tud erről valaki valamit?
Üdv.

Tamás
Válasz idézéssel
#21
Köszönöm, bár a tisztségvizelők biztos elírás volt Smile
Válasz idézéssel
#22
Szia Tibor!
Az adóköteles tevékenység kezdete 09.29, és ettől a naptól állíthat ki jogszerűen számlát. A TSz kelte a veyető tisztségvizelők jogviszonyának kelte. A bejegyzés kelte 10.04 pedig a jegyzett tőke nyilvántatásbavételének napja.
Üdv: Klári

Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál.
Válasz idézéssel
#23
Új cég alakulásnál mi az az időpont amikortól már számlát adhat ki? Mi a kezdés dátuma ?

Ezek a NAV törzsadatok (ebev szolg)
törzsadatoknál pl adószám érvényesség van megadva : 2015.09.29
jegyzett tőke összege: 2015.10.04
Tulajdonos neve (itt van egy dátum): 2015.10.04
tevékenységek : 2015.09.29
székhely címe: 2015.10.04
ügyvezető (érvényesség kelte) : 2015.09.24

Vagy pedig ezektől teljesen eltérő dátum, az alapító okirat dátuma --a társasági szerződés kelte?
És ha később kérdezik egyes iratokon mi az adóköteles tevékenység kezdete?
Válasz idézéssel
#24
Üdvözöllek benneteket.
Segítséget szeretnék kérni, most alapítottunk egy 1személyes kft-t és
milyen bejelentési kötelezettségünk van?
A tulajdonos beteg ápolásit kap ilyen esetben milyen járulékfizetési kötelezettsége van?
4 órás munkát vállalhat ez ilyen módon működhet-e?
Esetleg az ápolásit meg kell szüntetni?
Válasz idézéssel
#25
Sziasztok!
Csak annyit még, hogy azért csinálják szerződés mintával, mert lényegesen olcsóbb megcsinálni még úgy is, hogy amit a szerződés minta nem enged, azt rögtön utána módosítják. Állítólag a nem szerződés mintásnak az illetéke 120 ezer és az ügyvédi munkadíj is jóval magasabb (nyilván kicsivel több tudást és munkát igényel, mint a szerződés minta :wink: ). Így meg 2 x 15 ezer + 2x3 ezer + ügyvédi munkadíj. Szóval ezt már felénk is meg lehet úszni 100-110 ezerből.
Válasz idézéssel


Fórumra ugrás:


Jelenlevő felhasználók ebben a témában: 1 Vendég